BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, February 22, 2010

Permata yang dicari

permata...
warnamu mampu menarik hatiku
sinarmu mampu menembusi hati yang melihatmu
kecantikan dalamanmu mempersonakan aku
kilaunmu memikat setiap mata yang merenungmu....

Bukan mudah kita sebagai dai'e untuk menjadi permata kepada seluruh mad'u kita. kita yang sering alpa ini, kadang-kadang kita lupa bahawa ramai mata diluar sana menilai sinaran permata kita. Adakah permata yang kita serlahkan itu tampak serinya ataupun semakin padam sinarnya?.

Mungkin kisah yang akan saya ceritakan ini mampu membuat sahabat berfikir dan menjadikan ia sebagai semangat untuk terus berjuang dalam medan dakwah ini. Saya menganggapnya sebagai Mentor, kakak dan naqibah. Nur Hanisah mohd afandi, satu nama yangterpilih dan berjaya dalam bidang dakwah ini. Dia mampu menjadi permata kepada setiap insan yang mendampinginya. Allah Taala memudahkan urusan dakwahnya dengan mendekatkan hati mad'u kepadanya. kenapa dia mampu?

janji Allah memang benar. Andai kita benar-benar berada di jalan lurus pasti Allah akan bantu setiap urusan kita. setelah dikaji, beliau mampu menjadi permata setiap hati yang mendampinginya:

1. jiwanya sesak andai dirinya jauh dengan kerja dakwah
2. ketenangan wajahnya mampu menenangkan hati yang gelisah
3. Sentiasa penuhkan jiwanya dengan kerja yang bermanfaat
4. dan yang penting, amalan yang tidak ditinggalkan.

saya menilai sejauh mana cinta saya ini dengan kerja dakwah dan sejauh mana saya menjalankan amanah saya sebagai hamba Allah.... saya mahu menjadi permata yang disenangi oleh mad'u malah saya ingin menjadi permata di samping Rabbi.... so... cayok....

Friday, February 19, 2010

Aku budak baru belajar

Sebenarnya,banyak yang ingin ku kongsi bersama pembaca blog tapi saya tidak berkeyakinan untuk menulis. Entahlah, bakatku mungkin bukan disini. Saya akan terus juga perjuangan dalam bidang ini semampu yang mungkin. dan juga akan cuba berkongsi ilmu dengan pembaca malah yang pentingnya, saya kan terus mengasah dan mendisiplinkan diri saya supaya tidak berhenti daripada menulis.....