BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, April 1, 2011

Episod seorang mujahidah..


Di kala petang yang redup ini, aku telah membuat perjanjian dengan Penciptaku.
perjanjian ini sebenarnya sudah lama telah terikat cuma hambaNya yang alpa ini sering memungkirinya. Dalam mengharungi dunia yang banyak cabaran ini, aku kadang-kadang juga alpa tentang neraka dan dosa. sibuk dengan urusan dunia sehingga hubunganku dengan Pencipta semakin renggang... inikah dinamakan cinta?

disini, ku ingin bermula sebuah episod baru sebagai seorang mujahidah. aku perlu melawan apa jua yang melalaikan malah mengumpul sebanyak mana amalan. malah usaha dakwah perluku teruskan. medan?.

mehnah pasti ada tapi ku perlu kuatkan semangat... mohonlah ampun kpdNya
"maka ketahuilah, bahwa sesungguhnya tidak ada tuhan (Yang Hak) melainkan Allah dan mohonlah ampun bagi dosamu, dosa bagi orang-orang mukmin, laki-laki dan perempuan. dan Allah mengetahui tempat kamu berusaha dan tempat tinggalmu: (Muhammad:19)

betapa jauh kita dengan Alla, dengan taubat, amalan serta doa kita akan kembali kepadaNya. didalam hati manusia ini ada penasihat Alalh dimana apabila kita merenung dosa sedalam-dalamnya, kita akan merasai satu perasaan iaitu "keinsafan". perasaan ini hadir atas izinNya. oleh itu, tidak wajar eandainya perasaan ini dibiarkan hilang begitu saja. bersyukurlah atas pemberianNya.....

0 comments: